3 Şubat 2013 Pazar

TİRAMİSU YEMEK İSTEYENLER BUYURSUN ...

   
        Ben ne yalan söyleyeyim öyle pastanelere gidip envai çeşit tatlı yiyen bir birey değilim, zorunlu olmadığım haller dışında şöyle keyfine tatlı yememişimdir.( bak yazınca fark ettim en kısa zamanda şöyle güzel bir pastane keyfi yapacağım). Neyse sevdiğim tatlar olunca da evde kendim denemeler yapıyorum,yaptıklarım oluyor mu?bence gayet güzel ve leziz oluyor. Şimdi insan kendi yaptığını beğenir diye düşünmeyin yaptıklarımı sadece ben yemiyorum tabi kide :) Çevremden de olumlu tepki aldığım tarifleri yazdığım bir defterim var hemen ona geçiriyorum, tecrübe etmediğim hiçbir tarifi de defterimde barındırmıyorum.
        Bugünlerde başım o kadar kalabalık ki finaller yaklaştı ders çalışmaktan başımı kaşımaya vaktim yok. Aklıma gelen her fikri sınavdan sonraya erteleyip duruyorum. Arkadaşlarımı ziyareti,bebek görme ve ev görme ziyaretlerini, blog için yapılacak projeleri, gezilecek yerleri hep erteliyorum..( mesela eşim şuan Bolu / Abant'ta ve ben evdeyim ) 
        Ama canım tatlı isteyince kendime tiramisu yapacak kadar vakit buluyorum ve benim kolay tiramisum sahnelerde;




        Malzemeler:
Kreması; 

  • 2 çorba kaşığı un
  • Yarım kilo süt
  • 2 yumurta sarısı
  • 1,5 çay bardağı toz şeker karıştırıp muhallebi kıvamına getir
  • 1 paket labne peyniri
  • 1 paket vanilya 
  • Kedidili bisküvi
Şurubu;
  • Yarım su bardağı sıcak su
  • 1 çorba kaşığı süt
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 1 çorba kaşığı şeker
Yapılışı;
  • Kreması için un,süt, yumurta sarılar ve toz şekeri karıştırıp muhallebi kıvamında pişir
  • Sonra bir paket labne peynir ve vanilyayı katıp iyice karıştırın
  • Ayrı bir kapta şurubu hazırlayın ve kedi dillerini arkalı önlü batırıp tepsiye dizin 
  • Üzerine hazırladığınız kremanın yarısını dökün.
  • Tekrar kedidili bisküvileri dizin en üste kalan kremayı dökün 
  • En son olarak bir süzgeç yardımıyla üstüne kakao serfin
  • Soğuduktan sonra servise hazır . 
     Kedi dillerini şurupta fazla tutmayın çok yumuşak olur ve ben kahve yerine kakao ile süslüyorum ikisini de denedim bana kakao daha lezzetli geldi.    AFİYET OLSUN.

2 yorum:

  1. eline sağlık nihalcimmm
    blogunu güncellemeyeli epey zaman olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. sağol canımcım... evet baya oldu haaa yazdım haa yazacağım derken zaman geçip gidiyor... ama yakındır geliyorum tekrar..

    YanıtlaSil