8 Ocak 2013 Salı

İLK MUFFIN DENEMESİ


       Denemediğim tüm tarifleri tüm tatları yapmak,lezzetini denemek istiyorum.Ama şu aralar sadece yapıyorum yemek kısmına pek yanaşamıyorum,nedenini biliyorsunuz zaten.Güzel bir muffın tarifi buldum hemen denemeye koyuldum.Beklediğimden daha güzel ve daha lezzetli oldu.
           Malzemeler;                                         

  • 8 yemek kaşığı tepeleme un, 
  • 1 su bardağı toz şeker, 
  • 2 tane yumurta, 
  • 3 çay kaşığı kabartma tozu, 
  • 1 paket vanilya, 
  • 1 kahve fincanından biraz fazla sıvı yağ,
  • 1 su bardağı yoğurt, 
  • muffın kalıbı           
         
           Yapılışı;  
  • Fırını 180 dereceye alın 
  • Bir kapta toz şeker,vanilya ve yumurtayı 5 dk.çırpın.
  • Üzerine yoğurt ve sıvı yağ ekleyip tekrar çırpın
  • Ayrı bir kapta un ve k. tozu karıştırın    
  • Sıvı karışımı yavaş yavaş unlu karışıma ilave edin.
  • Muffın kalıbına 2 yemek kaşığından biraz az dökün.
  • Fırından fırına göre değişir.Bulduğum tarifte 20 dk. yazıyor ama ben 15 dk. da pişirdim. Siz siz olun fırınınızı pişirme esnasında kontrol edin.
   
                 Bu sade olan tarif siz isteğinize göre ceviz, çikolata vb. her şeyden katabilirsiniz. (not: ben bu muffinleri  kayınvalideme yaptığım için sade yaptım çünkü kendisi sade seviyor da ondan.. )

                             Ve iyiki de yapmışım çok aklıma yattı. Zümra Naz ileride kek isterse hazır yedireceğime bol bol bu muffınlerden yaparım. Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder