14 Ocak 2013 Pazartesi

DENEMEYEN PİŞMAN OLUR..

             
            Gerçekten başlıkta ki söylemim tamamen doğrudur,hiç poğaça sevmem diyenin bile bayıla bayıla yediği bir poğaçadır bu.(Bende pek poğaça sevmeyen biri olarak söylüyorum bunu) Bu gün bir kere daha şahit oldum buna. Fotoğrafçılık kursunda bugün sınav vardı ve sınav sonrası için yapabilenlerin ikramlık bir şeyler yapmaları istenmişti, çoğu kişi tatlı bir şeyler getirir diye düşündüm ve meşhur poğaçamdan yaptım. Kurs hocalarına da ikram ettik iki dakika sonra başka tabak götürmek için öğretmenlerin olduğu odaya girdim ve bana"kim yaptı bu poğaçayı"diye bir soru sordular bende" ben" dedim ve tarif istediler ama daha tarifi vermedim istedim ki önce sizlerle paylaşayım :) 

 
  
              Malzemeler:

  •  1 bardak ılık süt
  • 1 tane yaş maya
  • 1 bardak sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 adet oda sıcaklığında soda
  • Alabildiği kadar un.
  • Yumurta (sarısı için)
            Yapılışı:
  • 1 bardak ılık sütün içinde şekeri ve mayayı ezin 
  • İçine sodayı,sıvıyağı ve tuzu ekleyin
  • En son unu eleyerek ilave edin baya bir un alıyor merak etmeyin doğru yoldasınız.
  • Hamur elinize yapışmayacak kıvamda olacak
  • Hamurun içinde olduğu kabın kapağını kapatıp biraz mayalanmasını bekleyin
  • Ve ceviz büyüklüğünde parçalara bölüp tepsiye dizin
  • Tepside de mayalanmasını bekleyin  üzerine yumurta sarısı sürüp,susam veya çörek otu ile süsleyin
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırına verin  AFİYET OLSUN..

2 yorum:

  1. mukom sayesinde bloğunuza geldim.bu poğacayı ikinci sefer yapmaktayım ve bloğuma kayıt etmek istiyorum.Sizi bloğunuzun linkini vererek kaydı yayınlamak isterim.
    ellerinize sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. sezobigo öncelikle çok teşekkür ederim ve tabi kide yayınlaya bilirsiniz ... sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil