2 Ocak 2013 Çarşamba

BİRAZ KURDELE BİRAZ İNCİ...

      Biraz kurdele biraz inci ve biraz da beceriyle kendime bileklik yaptım.Nette gezinirken gördüğüm bilekliği hazır tüm malzemeler varken yapayım dedim.Malzemelerin çoğu çöp,çöp derken çoğu kişinin işe yaramaz diye atacağı şeyler yani.Lazım olan şeyler kurdele,inci,misina ipi birde incilerin içinden geçebilecek iğne.Ortama 1 metreye yakın kurdele  kullandım,15-16 tanede inci.
Yapılışını aşama aşama çekemedim ama anlatmaya çalışayım.Öncelikle iğneye misinayı geçirin ve tek kat ucuna düğüm atın sonra kurdeleye batırın(kurdelenin başından batırmıyoruz iğneyi, bağlamak için pay bırakıyoruz) ve bir inci alın sonra kurdeleyi incini etrafından yarım dolayıp iğneyi inciye takın,böyle böyle devam edin bir inci bir boş (sadece kurdele katlayın ) sonunda umarım beğeneceğiniz bir bilekliğiniz oluyor.
Ben lacivert rengi çok sevdiğim için ve genelde giysilerimde kullandığım için lacivert yaptım.
Pek takı meraklısı olmayan ve çok takısı olmayan biri olarak bu bilekliği beğenerek  kullanıyorum.
Kendin yapınca sanki daha değerli mi oluyor ne.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder