31 Aralık 2012 Pazartesi

EV YAPIMI ERİŞTE..

     Bugünler de her şey hazır,katkılı ve sağlıksız.Nereden vardım bu kanıya derseniz mesela yoğurt,evde yoğurt yapanlar bilir  yoğurt mayalandıktan sonra en fazla 2 gün içinde ekşimeye başlar ama marketten yoğurt alınca ne hikmetse bozulmadan rahat 20 gün durabiliyor.( ben deneyini yaptım) Bir başka örnek meyve suyu; evde katı meyve sıkacağıyla portakal sıktım Zümra Naz içsin diye içmedi tabi ki o ayrı bende bir kaç işimi halledince bari ben işeyim dedim zehir gibi olmuştu ağzıma bile alamadım ama piyasadakiler öyle mi beklet beklete bildiğin kadar..
     Neyse lafı uzatmayayım bende mümkün olduğunca evde bir şeyler yapmaya çalışıyorum. O çalışmalardan biride ERİŞTE OPERASYONU. Kayınvalidem,görümcem ve ben bir güzel erişte yaptık.
İşte erişte yapımından birkaç kare en yorucusu da herhalde hamur açma ve asma işi
Asılan hamurların baya uzun olması lazım
 Tam anlamıyla da kuruması lazım...
                                            Biz hamurların bir kısmını fırında hafif kızartıyoruz nedeni ise tadına doyum olmaz erişte pilavı için onun tarifini de en kısa zamanda vereceğim beni takibe devam edin :)

2 yorum:

  1. elinize sağlik.cok güzel gözüküyorlar. fakat hamurun tarifinide verebilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  2. Çok sağolun Dilara hanım gerçekten güzel ve lezzetli oldular. Hamurun tarifine gelince aslında sağolsun ben kayınvalidemle yaptığım için ve genelde annelerimiz tariflerde pek ölçü kullanmadıkları için göz kararı yaptık. hamurda un, su, tuz ve yumurta var... yumurta 1 kg un için 2 veya 3 yumurta yeterli oluyor ve hamurun sert olması lazım baya da yoğurulmalı. tekrardan çok teşekkürler.

    YanıtlaSil