14 Kasım 2012 Çarşamba

İLK SÜTLACIM

       Canım ne zamandır sütlaç istiyordu ha yaptım haa yapacağım derken bozdum niyeti ve yaptım . Ama ne yapmak o kadar çok yaptım ki başkalarıyla paylaşmadan olmaz dedim..İlk defa sütlaç yaptığım için zaten paylaşacaktım ama 1 kase yerine şimdi 5 kase verdim.. Kimlere verdim tabi ki canım kayınvalidem ve onun eltisi canım yengemize.... İlk yapışım olmasına rağmen baya güzel oldu bizede afiyet oldu tabi..Tarife gelince uzun uzadıya yazmayacağım, ben bire bir ölçü kullandım 1 litre süte, 1 çay bardağı pirinç, 1 çay bardağı şeker olarak gayet lezzetli oldu ... Pirinçleri haşlıyoruz çok yumuşamadan ocaktan alıp süzüyoruz. Sonra sütü ocağa alıp içine pirinci ve şekeri katıp kaynatıyoruz.. Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıp kaselere boşaltıyoruz .. Süslemeyi tarçınla yaptım eşimin hediyesi olan süsleme aparatlarını kullandım...Afiyet olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder