31 Aralık 2012 Pazartesi

NOEL DEĞİL YILBAŞI

      Arkadaşlar biz Türk halkı olarak noel ve yılbaşını kattık karıştırdık.Noel Hristiyanlar tarafından Hz. İsa'nın doğum günü olarak kutlanan dini bir bayramdır,evlerde ağaç süslemek,hediye almak, her yeri ışıklandırmak,noel baba onlara ait geleneklerdir. Tüm aile bireyleri bir araya gelir ve 24 aralık gecesi noel tatilleri başlar.
 
       Buraya kadar her şey normal ve anlaşılır ama bunların yılbaşıyla ne alakası var ben anlamadım gitti.Yanı  hristiyanlara göre dini bir süreç olan bu davranışları ve atmosferi biz neden yaşıyoruz ve yaşamak zorunda kalıyoruz anlaması zor.Ne kadar içimize işlemişse artık herkeste bir kutlama hevesi ve merakı zannedersem buda böyle devam edip gidecek..
 
       Yılbaşı denildiği zaman yeni bir yıl yeni bir ömür gibi düşünüyor insan ister istemez.Peki ne yapılabilir yeni yılda illa bir şeyler yapmam lazım diyorsan geçip giden yılın muhasebesini yap mesela.Düşün nerelerde hata yaptın, kimleri üzdün, kimler kırdın,ne zaman kırıldın.. Ama gerçekten düşün hatta al eline kağıdı kalemi yaz tüm hatalarını kendine karşı dürüst olmayı da unutma. Dürüst ol dedim ama; çok mu yalan söylüyorsun artık söyleme, susman gereken yerlerde hiç susmamış mısın şimdiden başla susmaya, günah işlerken bile günah işlemiş olduğunun farkında mı değilsin hemen hiç vakit kaybetmeden dinini öğrenin, sorumluluklarından mı kaçıyorsun sorumluluğun ne kadar güzel bir şey olduğunu deneyimle.............. v.b.
 
        Yeni bir yıl, inşallah sonuna kadar görmek nasip olur çünkü unutma 2013'ü görmeden vefat edenlerden hiç bir farkın yok, onlardan biri sende olabilirdin. Eğer varsan ve bu güzel ömrü yaşıyorsan daha da güzelleştirmek senin elinde sen ne kadar hayata karşı netsen, sade ve anlaşılır yaşıyorsan ömrün o kadar güzeldir.Sen kendini yormadan yaşa ki etrafındaki insanlarda senden yorulmasın(bedenen yorulmaktan bahsetmiyorum)
     

EV YAPIMI ERİŞTE..

     Bugünler de her şey hazır,katkılı ve sağlıksız.Nereden vardım bu kanıya derseniz mesela yoğurt,evde yoğurt yapanlar bilir  yoğurt mayalandıktan sonra en fazla 2 gün içinde ekşimeye başlar ama marketten yoğurt alınca ne hikmetse bozulmadan rahat 20 gün durabiliyor.( ben deneyini yaptım) Bir başka örnek meyve suyu; evde katı meyve sıkacağıyla portakal sıktım Zümra Naz içsin diye içmedi tabi ki o ayrı bende bir kaç işimi halledince bari ben işeyim dedim zehir gibi olmuştu ağzıma bile alamadım ama piyasadakiler öyle mi beklet beklete bildiğin kadar..
     Neyse lafı uzatmayayım bende mümkün olduğunca evde bir şeyler yapmaya çalışıyorum. O çalışmalardan biride ERİŞTE OPERASYONU. Kayınvalidem,görümcem ve ben bir güzel erişte yaptık.
İşte erişte yapımından birkaç kare en yorucusu da herhalde hamur açma ve asma işi
Asılan hamurların baya uzun olması lazım
 Tam anlamıyla da kuruması lazım...
                                            Biz hamurların bir kısmını fırında hafif kızartıyoruz nedeni ise tadına doyum olmaz erişte pilavı için onun tarifini de en kısa zamanda vereceğim beni takibe devam edin :)

30 Aralık 2012 Pazar

KAPI SÜSÜNDE UFAK BİR DEĞİŞİKLİK

     Kapı süsümü evlendiğimden bu yana kullanıyordum ama onun varlığını belli bir zaman sonra ne yalan söyleyeyim unutmuştum.Ama bir aile büyüğümüzün geçen evime gelirken "bu kapıda ki korkuluğunu hiç sevmiyorum" demesiyle önce ne dediğini pek anlamadım onlar gittikten sonra fark ettim evet benim kapı süsümde bir korkuluk var.
         Aslında o kadar da kötü değil sevimli bile diyebiliriz ama yeter kullandım değiştireyim dedim. Dedim de nasıl,ne ile bir türlü ona karar veremedim.Sonra eşimin dükkanından kalan halı kaydırmazlar geldi birden aklıma ve kendi kafamdan bir şeyler yaptım.
Tamamen kendi kafamdan yaptım,hiç bir yerde rastlamadım bu tarz bir süslemeye..
Önce ki kapı süsümün tam zıttı olsun diye düşündüm ve iç açıcı süsleyeyim dedim. Bakalım beğenecek misiniz?

 

28 Aralık 2012 Cuma

AİLEMİZİN EN YENİ ÜYESİ..

    Size daha önce bahsetmiştim yeni doğan yeğenimden,sanki dün gibi ama 40 günden fazla oldu bile ve biz bugün ailemizin en küçük üyesinin 40 mevlidini okuttuk ALLAH kabul eder inşallah.Maşallah Muhammet Said'imize çok tatlı :) Ayıptır söylemesi M.Said 10. yeğenim olur, ne kadar sanşlıyım dimi bir sürü canımdan parça var ve çok şükür benim sevgim hepsine yetecek kadar var. RABBİM hepsini korusun, bahtlarını açık etsin inşallah..
                               Halası yesin bu masum meleğini,sanki ilk yeğenim gibi hissediyorum demek ki neymiş hepsinin yeri ayrıymış.
                                         RABBİM uzun,mutlu,huzurlu,sağlıklı,bereketli ömürler versin inşallah..

27 Aralık 2012 Perşembe

DÜNYADAKİ BÜTÜN CÜZDANLAR BENİM OLSUN

    Bir mağazaya, dükkana girdiğim zaman ilk baktığım şey cüzdan oluyor.O kadar seviyorum ki cüzdanları ama her istediğimi almıyorum tabi.Hem seviyorum hemde verdiğim paraya acıyorum aslını sorarsanız,ucuz bulunca da alıyorum şimdi olduğu gibi
                                Gri ve renkli olanın modeli aynı, siyahta şuan kullandığımın modelinden,
                               Hepsini severek aldım, inşallah güzel günlerde içleri dolu dolu kullanırım.

25 Aralık 2012 Salı

BALIK AŞKI BAŞKADIR...

   Canım kızımın bahanesiyle daha fazla balık yer olduk ama yeni tatlar,farklı lezzetler ister oldu canımız.. Fırında balığı birkaç kere denemiştim ama altı genelde yanıyordu ( fazla kızarıyordu yani :) Bu sefer çupraları folyoya sardım tepsiye dizince su döktüm ama dikkat edin folyoların açık yeri kalmasın yani suyla temas etmesin.Sonuç yumuşacık lokum gibi çupralar...





                         Ben yaptım diye demiyorum çok lezzetli oldu şiddetle tavsiye ediyorum...

ÇOK GÜLMENİN SONU

   Son 6 aydır mimik çizgilerim belli olmaya başladı nedeni başlıkta saklı ÇOK GÜLÜYORUM BEN. Gerçi ona da şükür somurtmaktan kırışmaktansa gülmekten kırışmak daha güzel. Ne kadar polyannacıyım yaa kırışmanın bile güzel tarafını buldum çıkardım.Bende hafif çizgiler için Nıveanın kremlerinden aldım kullanıp bakacağım memnun kalırsam paylaşacağım tabi memnun kalmazsam da paylaşacağım.
                               Aldığım ürünleri çekeyim dedim taki minik bir fare belirene kadar.
                    Ben elinden aldıkça o inatla tekrar tekrar elini uzattı.
               Tabi ki galip gelen minik fare oldu :)
                                          

24 Aralık 2012 Pazartesi

HAFTADAN KARELER..

   Ah ömür sen ne çabuk geçip gidiyorsun ben sana yetişemiyorum! Ama bu duruma alışacağım demek ki hep böyle olacak ve böyle hissedeceğim, geçen günün ardından yas tutacağıma o günü en verimli şekilde geçirmeye uğraşacağım :) Bu hafta evde pek duramadım annemlere,ablamlara ve dayımlara gittim,ama pek fotoğraf çekemedim sadece gezdim.
                                Yeğenim Beyza Gizem gayet ciddi sanatsal çalışmalarla meşgul.
                                    Bitirim kuzenler Zeynep Nilay,Nihat Alp ve Zümra Naz
 
Zümra Naz'a ev terliği,kurs arkadaşlarımla fotoğraf çekimine giderken gördüm çok beğendim ve aldım...
Sosyete pazarından kumaş aldım
 Çok hızlıyımdır ayıptır söylemesi dışarıda kar yağarken yaza hazırlık yaptım kızıma deniz için gerekli olan her şeyi aldım ki.....

En sonunda eşimle karşılıklı kahve keyfi ohhh işte bu çok iyi oldu :)

19 Aralık 2012 Çarşamba

ZÜMRA NAZ'IM 10 AYLIK OLDU

   Canım kızım, ömrüm,baharım 10 aylık oldu.. En yorucu ayları başladı ne yerinde duruyor nede beni oturtturuyor hele ders çalışmama hiç izin vermiyor. Uzun süredir bir yerlerden tutunup kalkmalara başlamıştı zaten ama yürümesine daha var sanırım aceleye hiç gerek yok..Ek gıdaya geçemediğimiz için olması gereken kilodan biraz aşağıda ama olsun sağlığı yerinde olsunda başka bir şey istemem.. Hayırdan anlıyor hayır demektende anlıyor istemediği bir şeyi teklif edince kafasını bir sağa bir sola sallıyor seri bir şekilde, her geçen gün bizi şaşırtmayı başarıyor canım kızım..
Evladı olan herkes bilir evlat candan ötedir,farklı ve hiç bitmeyecek olan aşktır.
Evladı olmayanda bilir evladın can olduğunu aşk olduğunu sadece bekler o aşka yakalanmayı,o cana sarılmayı ama sadece o hayırlı günü bekler sabırla.. RABBİM tüm evlat isteyenlere hayırlısıyla nasip eder inşallah....
 

AH BEN AH !!

  Benim aslında pilava,makarnaya ve ekmeğe zaafim olmasa yaaa hayat bana daha güzel olacak.Daha ne olsun dediğiniz duyar gibiyim en tehlikeli yiyecekleri saydım dimi ? Ne yapabilirim ki biraz zor olacak bunlardan vazgeçmem çünkü bunca yıl benimsediğim yeme alışkanlığı bunlar.. Benim pilava olan düşkünlüğümü çevremdeki herkes bilir ve ben tatlıya karşı koyuyorum ama pilava asla :( Ama irademe güveniyorum ve sağlıklı beslenmeye fireler versemde devam ediyorum..

16 Aralık 2012 Pazar

HAFTA SONU GEZMESİ:BAYRAMOĞLU

  Darıca Bayramoğlu'nun ne kadar güzel bir yer olduğunu bu mevkideki çoğu kişi bilir.. Kışın başka güzel yazın çok başka güzeldir Bayramoğlu... En güzel tarafıda bu çağda çok zor bulunan bir özellik ; sessizlik... Tam kafa dinlendirebileceğiniz ve en önemlisi kendinizi dinleyebileceğiniz dingin bir kasaba Bayramoğlu.
Kızımın denizi gördüğündeki tepkisi gerçekten görülmeye değerdi...
Biraz bakımsız bir deniz ama doğa kendi başına bunu da halleder tabi ki insanoğlu olmasa
Yaprakların ve Zümra Naz'ın uyumu harika.
İlk adımlarımız..
Kış yaa koyulara büründüm..
Ayakkabılar eşimden :))
Pantolon collezion..
 

15 Aralık 2012 Cumartesi

YOLUNUZ DÜŞERSE GÖRMEDEN GEÇMEYİN

  Gerçekten de görülmeye, gezilmeye değer bir yer Sapanca Gölü.. Benim o kadar hoşuma gitti ki bu gezi en kısa zaman da tekrarlayacağımdan hiç şüpheniz olmasın. Aslında göl kenarları daha yeni yeni yapılıyor olmasına rağmen gölün kendisi ve seyri harikuladeydi. Kışın giderseniz sıkı sıkı giyinin yazın giderseniz şemsiye alın yanınıza çünkü güneş baya yakıyor insanı benden söylemesi...





14 Aralık 2012 Cuma

MEZELERİM

  Hazır söz tupperin marifetlerinden açılmışken devam edeyim dedim. Gerçekten mutfakta baya işimi kolaylaştırdı,ince kıyılması gereken tüm besinlerin üstesinden geliyor.Bende durur muyum güzel bir acılı ezme, yoğurt eşliğinde közlenmiş patlıcan ve cacık yaptım.Acılı ezme dışarıda yediklerimizin aynısı oldu,meze denemelerine devam edeceğim sizlerle paylaşmayada devam tabi...

13 Aralık 2012 Perşembe

KEYİF KAHVEM

  Var evet bir sürü iş var inkar etmiyorum ama hep bir yerlere yetiş, bir şeyler hazırla, koştur,yorul geçmiyor hayat bir 20 dakika durdurdum etrafımdakileri sadece ayaklarımı uzatıp keyif kahvesini yudumladım..
Canım arkadaşım Gamze'nin ev hediyesi olan fincan takımı için tekrar teşekkür ediyorum.. Çok makbule geçti. Diyetide bazen ödüllendirmek gerekiyor o çikolataları görünce vazgeçtim zannetmeyin aynen devam.. 20 dakika yetti mi derseniz şükür yetti..

BAYAT EKMEK UNU..

    Hazır Kurban Bayramından çıkmışız canımız sık sık patates köfte istiyor araki bayat ekmek bulasın.. Bende hazır bayat ekmek varken stok yapayım dedim...
  Kavanozun üzerine neden canım Ayşegül ablam yazdın? kısmına gelince iki nedenim var birincisi bu güzel Tupperwareyı bana hediye etmesi ikincisi bu fikri bana ablamın vermesidir. Seni çok seviyorum haberin olsun...

8 Aralık 2012 Cumartesi

ZÜMRA'MIN DOĞUM GÜNÜNE HAZIRLIK

   Canım kızımın doğum gününe 2 ay var ama ben hazırlıklara başlayayım dedim.Doğum günü deyince akla gelen ilk şeyden başladım, pasta araştırması yaptım.Beğendiğim pastayı seçip pastaneyle konuşmam lazım..Araştırırken çok beğendiğim pastalar oldu bende sizinle paylaşayım dedim.








Aslında yapmadığım hiç bir şeyi bu blogta paylaşmak istemiyordum ama ne yapayım dayanamadım.
Zaten o gün kendimde pasta yapacağım ama birde hazır pasta almak istiyorum . İnşallah o günlerde gelsin paylaşırım sizlerle..